Treenejä

Tyttö treenaa kilpa-aerobiccia, ohjaa jumppaa, heiluu salilla sekä harrastaa balettia. Vapaa-aika kuluu muun urheilun parissa mm. ratsasten, uiden, alppihiihtäen tai lenkkeillen ja ulkoillen.

torstai 22. heinäkuuta 2010

Kuulumisia...

Näköjään olen viimeeksi kirjoittanut voimistelupäivien jälkeen. Haha, enpä paljoa enää muista siitä ajasta. Muuta kuin että voimistelupäivien jälkeen alkoi kova kesätreenaus. Pari viikkoa kerkesin siinä treenata KOVAA! Oli ihanaa kun viimeinkin pääsi myös salille. Tällä hetkellä kaksijaksoilla ohjelmalla ja ulkopuolisesta näyttää varmaan kovin hassulta tuo mun treenaus, yhdessäkään laitteessa en käy koskaa istumassa. Tai noh, huilailla saatan. Mutta suurin osa treeneistä koostuu vapailla painoilla sekä oman kehon painoilla tehtävistä treeneistä, kahvakuulan heiluttelusta ja kuntopiireistä. Siis siellä salilla, ulkona sitten juoksua ja porrasta ja loikkaa. Salilla tärkeitä liikkeitä on kyykky, (maastaveto het kun takareisi tuntuu sen kuntoiselta...), askelkyykky, rintapunnerrus lisäpainoilla, dippi, käsiseisontapunnerrus sekä leuanveto. Ja kaikki keskivartalohommelit. No mutta siis, pari viikkoa kisojen jälkeen kerkesi treenata, sitten tuli juhannus. Ja sen jälkeen ei mennyt hyvin treenien saralla.

Juhannus oli sellainen setti, että perjantaina ei ollut töitä ja mun lomakin siis alkoi silloin. Perjantaina vielä vedin kovaa kuntopiiriä ja juoksuhommia. Sitten illasta alkoikin tuo kupin kallistelu. Mun yks valmentajakin tuli samaan paikkaan pailaamaan. Se on mukavaa koska kyl mä niitä vapaa-ajallani ajattelen ihan kavereina, en valmentajina. Oikeastihan mitkään bailut ei ollut kyseessä, olin kaverin mökillä joka oli tosi pieni sellainen saunatupamökki ihan tässä lähellä eikä sinne mahtunut paljoa porukkaa, joka olikin musta ihan hyvä. Siellä oli kivaa!!! Kaks päivää tuli ryypättyä ja pelattua lautapelejä ja syötyä! Järkyttävän hyvää ruokaa! Perjantaina olinkin ihan täystumut niinkun mun tapaani kuuluu. Otetaan kunnolla tai ei oteta. Vähän niinkun kaikki mun elämässä menee noin :) Kouluhommatkin teen niin että saan kiitettäviä tai sitten otan suoraa hylsyn.

No juhannuksen jälkeen maanantaina taisin käydä juoksemassa jonkun vähän pidemmän lenkin aamulla ja illalla tais olla jotain salitouhuja, ehkä jotain kuntopiiriä??? En muista nyt tässä hetkessä... Tiistaina lähdinkin sitten seuralaiseni kanssa Englantiin! Olen siellä aikoinani viettänyt vähän pidempiäkin aikoja joten menin taas tapaamaan mun Englannin äitiä, Wendyä. Eli siis Lontoon lähellä, Gravesendissä oltiin joku neljä päivää. Sitten matka jatkui Brightoniin hostelliin, jossa samassa huoneessa oli 8 ihmistä :) Siellä ei ollut kyllä kuin kolme espanjalaista poikaa, viimeiseksi yöksi tuli pari tyttöäkin. Espanjalaiset oli hassuja vaikka ne ei puhunut kauheasti englantia. Brightonissa pailasin taas ARMOTTOMASTI. Oon ollut siellä aijemmin vaan päiväseltään käymässä joten en oo siellä aijemmin bailannut. Nyt tein sen. Jossain lesbobaarissahan se tais mennä, kokoajan lasi kädessä, ja oltiin kuitenkin alettu jo kaatamaan sitä juomaa rannalla joskus neljän aikaan. HAHA! Oltaisko joskus kuuden aikaan tultu sinne meijän hostellille tai jotain. Seuraava päivä meni ihan piloille! Kamala darra, hyh hyh. Seuralaisella melkein pahempi varmaan ku mulla...

Matka jatkui sitten Lontooseen ja minä olin liekeissä! Se on ihan oikeesti mun toinen koti, niin paljon nähnyt ja kokenut siellä. Unelma! Kuumat hikiset metrot, likaset junat, täydet kaupat ja kärttyset ihmiset. Se on sitä mutta voivoi, siellä on ollut niin paljon hyviä hetkiä! Nyt meidän hostellihuone oli Southallissa, joka on sellanen getto lähellä Heathrowta. Junalla n. puol tuontia kestääpi sinne esim. Paddingtonin asemalta. Lontoossa oltiin sitten joku kolmisen päivää ja mä olin umpirakastunut taas siihen. NAM! Camdenissa kävin sitten ottamassa pikku tatskan.. Vilma otti myös, mutta ei tietenkään samaa!!! Ja eri kohtaan :) Sitten koittikin torstai aamu klo 4.45 ja herätys, 5.14 junalla Heathrowille ja kotiin, bye bye. Ikävä taas takas "kotia" Lontooseen ja Wendylle kun tätä kirjottaa.

No mutta, sehän on ihan selvää että reissussa ei tullut treenattua. Vissiin kaks kertaa venytin spagaatit läpi ja siinähän se. Trampalla hypin kyllä Wendyllä ja yritettiin ottaa täydellista haarataitto-kuvaa. Ei onnannut. Viiniä tuli lipitettyä tällä reissulla aikas monena päivänä... Ja ainahan sitä kännissä piti olla. Kerran onnistuin ottamaan vaan sellaset pikkutumut. Viinaa ei muuten tullut juotua muuta kuin baarissa! Outoa.

HEI!!! Tähän väliin pitää vielä kertoa että ennen juhannusta voikkapäivien jälkeen olin kehätyttönä MMA matsissa! Se oli jännää ja hauskaa! Oli superkivaa, sen jälkeen kävin myös vähän harjottelemassa tota juomatouhua juhannusta varten :)

Kotia tulin sitten ja torstaina ajettiin kotiin Vantaalta (Ikean kautta) perse hiessä, sillä täällä oli KUUMA! Hellettä oli, mun oma auto oli rempassa, äitin ilmastoimattomalla autolla NAM! Ja perjantaina heti lenkille päivällä ja kuntopiiriä perään. Tunnin lenkki meni vielä hyvin, ajattelin että vois olla noin pitkään treenaamatta useamminkin jos kunto pysyy silti noin hyvänä, mutta kyllä se hymy hyyty kun kuntopiiriä teki 30 asteessa suorassa auringonpaisteessa.

Sen jälkeen treenitkin on sujuneet ihan mallikkaasti, mitä nyt yhdet keskiviikkokännit otin niin, että darra oli maailman kamalin! Olin kyllä kamalassa kännissäkin. Darrahan kesti sen kaks päivää.. Perjantaina pystyin kuitenkin mennä jo illalla treenaamaan telinesalille. Harjottelin ihan tuskissani voltteja kun en oo pitkään aikaan (kolmeen vuoteen varmaan!) tehnyt yhtäkään volttia. No en ollut tuskissani, se oli ihan sairaan hauskaa!!! Superkivaa!

Työt alkoivat sitten tämän viikon maanantaina. Sillon vähän väsytti mennä töihin mutta kyllä se tästä. Myöskin treenailu on sangen mukavaa taas. Tosi kiva viikko on ollut treenien kannalta. Vko on näyttänyt tältä:
Ma: aamu: Pumpin opettelu + ohjelman miettimistä, ilta: Jalkatreeni
Ti: aamu: Pitkä lenkki, ilta: Pump-ohjaus
Ke: aamu: yläkropan treeni, ilta: Ylivenyttelyt (kotihommat)
To: aamu: porrasjuoksu + loikat, ilta: suunnistus (iltarastit)

Huomenna sitten jotain lajitreeniä ja ohjelmaa. Viikonlopun oon mökillä ja siellä heiluttelen tota kahvakuulaa ja teen ohjelmaa ihan tosissani. Tajusin tänä aamuna vetoja tehdessäni että mitä järkee kehittää ominaisuuksia jos ei ole edes ohjelmaa! Ja treenit alkaa viikonpäästä.. Miten niin mulla on hoppu??? Se voi kyllä olla ihan hyväkin että tulee kertarykäisyllä tehtyä sitten ne koreografiahommat. Koko ohjelmahan mulla ei mene remonttiin mutta musiikkia on vähän miksattu eri tavalla ja siks kaseja tullut lisää, joten loppupäätä saapi ihan reilusti muokata. Kivaa sekin, kunhan vain sais tehtyä!

Kuvia reissusta ja muistakin aiheesta seuraa heti kun saan tuotua tänne töihin kameran josta ottaa kuvat koneelle. Kotonahan mulla ei sitä nettiä edelleenkään ole. Hiphei, nyt on tauko ohi joten takaisin töihin! Ei muuten oo kauheesti mulle jumppia töissä nyt siunaantunut, se on kyllä ihan hyvä, talvellahan niitä taas sitten pukkaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti